WORKSHOP GARR 2020
2-6 novembre 2020

5 novembre 2020

Marco Lucchese

Università di Verona
https://www.univr.it/it/

5 novembre 2020 - SESSIONE 7: OPEN STACK E FEDERAZIONE

A Honeypot Framework for the Internet of Things

A Honeypot Framework for the Internet of Things

Marco Lucchese è un dottorando che lavora in ambito di sicurezza dei sistemi ciberfisici e IoT presso il Dipartimento di Informatica dell’Università degli Studi di Verona. In ottobre 2020, Marco ha conseguito la laurea magistrale in Ingegneria e Scienze Informatiche con una tesi su virtualizzazione di reti al fine di condurre un’analisi della sicurezza delle reti virtualizzate.

Marco Lucchese is a PhD student working in the field of cyber-physical systems and IoT systems security at the Department of Computer Science of the University of Verona. In October 2020, Marco earned his master's degree in Engineering and Computer Science with a thesis on virtualization of networks in order to conduct a security analysis of virtualized networks.

 

A Honeypot Framework for the Internet of Things

Negli ultimi anni, l'esplosione di Internet of Things (IoT) ha dato luogo ad una proliferazione di nuove vulnerabilità che mettono a repentaglio la sicurezza di centinaia di milioni di dispositivi IoT. Nel 2019 Kaspersky ha implementato 50 honeypot IoT che hanno ricevuto 105 milioni di attacchi da una varietà di malware in soli sei mesi di attività. Presentiamo un framework per la gestione di honeypot distribuite al fine di catturare e analizzare malware progettato espressamente per i dispositivi IoT.


A Honeypot Framework for the Internet of Things

In recent years, the emerging Internet-of-Things (IoT) has led to rising concerns about the security of networked embedded devices. In 2019, Kaspersky deployed 50 IoT honeypots that received 105 millions attacks from a variety of malware in only six months of activity. We present a distributed honeypot framework for capturing and analyzing new malware designed specifically for IoT devices.